2009 to rok o szczególnym znaczeniu dla Suzuki. W tym roku przypada setna rocznica od momentu, gdy Michio Suzuki uczynił swe pierwsze kroki w biznesie, jako producent krosien tkackich. Pomimo upływu blisko wieku historii i obecnego kryzysu finansowego na światowych rynkach, firma wciąż się rozwija i sprawia, iż na ustach jej obecnych klientów dalej gości uśmiech i zadowolenie.

Suzuki nieustannie dąży do tego, by oferować coraz bardziej nowoczesne produkty, trafiające idealnie w potrzeby klientów. Wartość tę oraz kreatywność ducha marki wyraża przede wszystkim slogan Suzuki “Way of Life!” podkreślając, iż misją marki jest dążenie do satysfakcji klientów, a nie chęć zysków za wszelką cenę.

Ukoronowaniem wysiłków Suzuki na rzecz ochrony środowiska jest model Alto – radosny, pełen uroku i wdzięku miejski samochód, który zadebiutuje na rynkach tej wiosny. Od samego początku prac projektowych nad modelem Alto celem inżynierów Suzuki było stworzenie samochodu przyjaznego dla środowiska i użytkownika. Aby pogodzić wymogi ekologii z atrakcyjną stylizacją, postanowiono zoptymalizować walory aerodynamiczne podczas testów w tunelu aerodynamicznym, poczynając już od pierwszej fazy prac nad modelem wykonanym z gliny. Dzięki wysiłkom inżynierów zarówno na etapie prac laboratoryjnych i projektowych, jak i w testach drogowych osiągnięto poziom emisji CO2 103 g/km i zużycie paliwa 4.4 l/100km (NEDC) przy doskonałych walorach jezdnych, które od lat są wizytówką wszystkich samochodów jak i motocykli Suzuki.

Najnowsze dzieło Suzuki Alto jest ukoronowaniem historii marki. Samochód oferowany za przystępną cenę wyprodukowany przy współudziale doświadczenia w dziedzinie kompaktów i wyczerpujących prac projektowych. Niskie spalanie, niski poziom emisji CO2 i niestandardowy wygląd – jednym zdaniem, uniwersalny samochód rodzinny.

Jednocześnie Suzuki tak jak i inni producenci motoryzacyjni, prowadzi aktywne prace nad modelami na paliwa alternatywne, które trafią w potrzeby klientów oraz nad infrastrukturą w regionach, gdzie mieszkają już tacy klienci. W Europie firma oferuje między innymi pojazdy na bioetanol (E10) oraz biodiesel (B7). W Indiach Suzuki pracuje nad modelem na sprężony gaz naturalny, a w Brazylii na flexi-fuel. Która z tych technologii znajdzie największe uznanie na motoryzacyjnych rynkach i która będzie powszechnie stosowana w najbliższych latach?

Trochę dat z historii Suzuki:

1909

  • Michio Suzuki zakłada w mieście Hamamatsu (Japonia) wytwórnię urządzeń tkackich.

1920

  • Firma staje się spółką z kapitałem blisko ¥500,000. Jej nowa nazwa brzmi Suzuki Loom Works z prezesem Michio Suzuki na czele.

1952

  • Wprowadzenie motoroweru o nazwie „Power Free” z silnikiem o pojemności 36 cm3.

1954

  • Spółka zmienia nazwę na Suzuki Motor Co.

1955

  • Suzuki oferuje swój pierwszy masowo produkowany samochód: Suzulight. Był to
    nowoczesny jak na owe czasy model, z napędem na przednie koła.
  • Debiut motocykla Colleda 125cc

1962

  • Suzuki wygrywa Mistrzostwa Świata w klasie 50cc na wyspie Man (Wielka Brytania).

1963

  • Pierwsze motocykle Suzuki w USA. Wkrótce Suzuki staje się jedną z wiodących marek na tym rynku.

1965

  • Suzuki wprowadza na rynek 5,5 konny silnik przeznaczony dla łodzi motorowych.

1970

  • Udany debiut modelu Jimny (360cc) z napędem 4×4.

1974

  • Suzuki rozpoczyna działalność także w dziedzinie sprzętu medycznego wraz z rozpoczęciem produkcji silnikowego wózka dla niepełnosprawnych: Motor Chair Z600

1983

  • Suzuki wprowadza pierwszy czterokołowy pojazd terenowy typu QUAD – QuadRunner LT125

1985

  • Samochody Suzuki trafiają na rynek amerykański. Pierwszym eksportowanym za ocean modelem jest Suzuki Samurai.
  • Premiera sportowego motocykla GSX-R750, najpopularniejszego modelu w swojej klasie przez następne 15 lat.

1988

  • Suzuki wprowadza model Escudo/Vitara/Sidekick z 1.6 litrowym silnikiem.

1990

  • Spółka zmienia nazwę na Suzuki Motor Corporation.

2000

  • Suzuki uznane zostaje przez czasopismo Automotive News za najszybciej rozwijającą się japońską firmę motoryzacyjną w USA (Fastest Growing Japanese Auto Company in America)

2004

  • Światowa premiera nowego Swifta podczas Mondial l’Automobile 2004,
    Suzuki Ignis S1600 i prowadzący go P-G Andersson zdobywają tytuł Mistrza JWRC 2004, Suzuki obecne jest w 191 krajach Świata
  • Wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji modelu SWIFT

2005

  • Wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji modelu GRAND VITARA

2006

  • Prezentacja SX4 WRC Koncept i podanie pierwszych informacji na temat zaangażowania w Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata
  • Model SWIFT zdobywa liczne nagrody i wyróżnienia na całym świecie
  • Suzuki na rodzimym rynku sprzedało ponad 2.5 miliona egzemplarzy modelu Wagon R
  • Zaangażowanie marki się w ochronę zagrożonych gatunków w Afryce Wschodniej
  • „Monster” Tajima szef Suzuki Sport kolejny raz wygrywa wyścig Pikes Peak
  • Ogłoszenie planów nowej fabryki w celu osiągnięcia całkowitej wielkości produkcyjnej wynoszącej 3 miliony sztuk
  • Prezentacja samochodu Concept Splash.
  • Prezes Suzuki – Hiroshi Tsuda “Osobowością Roku” 2007

2007

  • Suzuki poszerza zakres współpracy z marką Nissan w zakresie realizacji wzajemnych dostaw na macierzysty rynek japoński.
  • Suzuki sponsorem FIS Mistrzostw Świata w Kombinacji Norweskiej – Sapporo 2007
  • Prezentacja modelu SX4 SEDAN
  • Prezydent FIA Max Mosley odwiedza siedzibie Suzuki Motor Corporation.
  • Nobuhiro “Monster” Tajima jadący Suzuki Sport Grand Vitara wygrał w tegorocznej edycji wyścigu Race To The Sky
  • Prezentacja produkcyjnej wersji Suzuki Splash
  • Czytelnicy magazynu „AutoBILD allrad” wybrali Suzuki Grand Vitara „Samochodem 4×4 2007 roku”

2008

  • Suzuki wchodzi do FIA World Rally Championship (WRC)
  • Nowy kompakt Suzuki Alto rozpoczyna podbój zamorskich rynków.