Najstarszy pojazd, Slaby Beringer Elektrowagen, pochodzi z 1919 roku. Łącznie wyprodukowano 257 sztuk tego elektrycznego samochodu i sprzedawano go nawet w Japonii. Jedną z największych atrakcji wystawy jest z pewnością samochód wyścigowy Auto Union Typ D z 1938 roku. Ten typ, uznawany za najpiękniejszy model Auto Union i określany jako Silberpfeil (Srebrna Strzała), został stworzony przez Roberta Eberan-Eberhorsta na potrzeby międzynarodowego Grand Prix, gdy ówczesny regulamin tych wyścigów ograniczył pojemność silników z turbodoładowaniem do trzech litrów.
Kolejną ciekawostką zaprezentowaną na wystawie będzie motocykl NSU typ Baumm. Miał to być motocykl do bicia rekordów co osiągnięto przez leżącą pozycję motocyklisty. Czy było warto zmieniać w ten sposób pojazd? Niech za odpowiedź świadczy fakt, iż pozwalało to na osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 242km/h, a do 1956 roku pobito nim kilkadziesiąt rekordów świata.
Wyjątkowym eksponatem jest samochód testowy DKW STM III z 1955 roku – prototyp małego samochodu DKW z nadwoziem z tworzywa sztucznego. Zbudowano łącznie dwanaście sztuk tego prototypu, co czyni wspomniany model DKW niezwykle rzadkim. Prawdopodobnie jest to jedyny ocalały egzemplarz.
Tytułowa wystawa to jednak nie tylko modele z początków powstania marki, ale również czasy bardziej nam współczesne. Jednym z zaprezentowanych modeli będzie chociażby Audi 100 będące najbardziej aerodynamiczną seryjnie produkowaną limuzyną na świecie.
Wystawa należy do większej serii „ZeitLupe” w Audi museum, która stanowi element łączący z kolejną dużą wystawą specjalną. W tym przypadku jest to główna wystawa z okazji jubileuszu „100 lat Audi”. A jest przecież co świętować!