Niemiecki rząd zwiększył środki przeznaczone na premie za złomowanie samochodów. Decyzja ta jest wynikiem ogromnej popularności premii ekologicznej, z której mogą skorzystać klienci kupujący nowe pojazdy. Jak ma się do to rynku youngtimerów?
Premia ekologiczna w wysokości 2500 euro przysługuje każdemu, kto przekaże na złom samochód dziewięcioletni lub starzy (musi być jego właścicielem przez co najmniej rok) i zakup nowego pojazdu. Niemiecki rząd zwiększył w środę z 1,5 mld, ażd do 5 mld euro (!) polę środków przeznaczonych na owe premie. Szacuje się, iż pozwoli to dofinansować kolejne 800 tysięcy wniosków.
Kup pan youngtimera!
Co to jednak oznacza dla samochodów uznawanych za youngtimery, ale o wartości poniżej owej granicy 2500 euro? Odpowiedź jest jedna! Trafią na złom i nic się z tym nie da zrobić. Kto przecież za takiego Trabanta 600 wystawionego niegdyś na aukcji internetowej za 1,5 tysiąca euro, obecnie da aż 2,5 tysiąca? Nikt. Jak będzie miał przecież wybór, czy dołożyć „ponad wartość” pojazdu, czy zakupić pojazd z wyższej półki, wybierze tę drugą opcję… Oczywiście na złom nie trafią tylko pojazdy uznawane za youngtimery, ale także młodsze, często rozbite. W tym momencie cały program niemieckiego rządu ma sens, ale w przypadku pojazdów starszych jest to tylko i wyłącznie niszczenie historii motoryzacji! Co gorsze, podobnym programem zainteresowane jest także USA