Motorynka pony m2

Dzisiaj na polskich drogach jest ich coraz mniej. Motorynki, bo o nich mowa, po woli wydają się odchodzić do lamusa. Ale z drugiej strony można zauważyć, że w pewnych kręgach znowu budzą ogromne zainteresowanie. A wśród nich prym wiedzie sztandarowy produkt marki Romet. O czym mowa? O motorynkach pony, które produkowane były od 1978 do 1994 roku. Niezwykle proste w budowie, a także w obsłudze, dedykowane były głównie młodzieży, choć i osoby starsze dość często z nich korzystały.
Ponieważ motorynki produkowane były seriami, ich rodzaje można podzielić na cztery kategorie. Pierwszą z nich stanowiła motorynka m1. Druga natomiast to motorynka pony m2. Czym różniła się od pierwszej? Po pierwsze silnikiem. W pony m2 znalazł się silnik Dezamet 023, którego parametry były nieco wyższe, niż w wersji umieszczonej w pony m1. Kolejne elementy odróżniające wersję m2 od m1 to elementy wyposażenia. Motorynka pony m2 miała już inną tylną lampę, nie posiadała skórzanych schowków, ani metalowego tyłu. W zamian za to wyposażona została w plastikowy tył i to na nim znalazł się schowek. Zupełnie inaczej wyglądały też amortyzatory, sama kierownica oraz siedzisko. Inaczej też zmieniało się biegi. Skrzynia w wersji pony m2 zamieszczona była zaraz przy silniku.
Mały silnik o niewielkiej pojemności i tylko dwa biegi sprawiały, że motorynka była bardzo ekonomiczna i idealna na krótkie trasy. Zakupy, dojazd do szkoły, czy do pracy – we wszystkich tych sprawach sprawdzała się naprawdę doskonale. Dlatego była tak popularna.