Dokładnie 30 czerwca w fabryce Volkswagena w Hanowerze wyprodukowano milionowego VW Transportera T5 – czerwonego furgona z wysokoprężnym silnikiem 1.9 TDI o mocy 62 kW. W ubiegłym roku sprzedało się blisko 178.000 tych samochodów, z czego w Polsce 2.707. Jest to jednocześnie najlepszy wynik w segmencie i bestseller na skalę europejską.

Obecna wersja VW Transportera produkowana jest od 3 marca 2003 roku. Od tego momentu powstaje on w dwóch zakładach: w Poznaniu oraz w Hanowerze. W Polsce montowane są wersje z nadwoziem kombi, pod zabudowę, a także ze skrzynią ładunkową. W Niemczech zaś, są to wersje kombi, furgon, caravelle oraz multivan. Sam wybór typu nadwozia to jednak nie wszystko. Do dyspozycji klienta pozostaje jeszcze wybór jednego z dwóch rozstawów osi, trzech wysokości dachu, czy także 6 jednostek stanowiących serce maszyny. Dla osób szukających czegoś specjalnego, VW oferuje także swój model z automatyczną skrzynią biegów, czy także z napędem na wszystkie koła. Od zawsze miał to być przecież “samochód dla ludu”, w każdej możliwej wersji.

Historia Volkswagena Transportera rozpoczyna się w 1948, kiedy to powstał prototyp o ładowności 750kg – Bullik. Zaprezentowany szerokiej publiczności 8 marca 1950 roku z oficjalną nazwą Typ 2 Transporter od razu stał się hitem, w szczególności wśród młodych ludzi poszukujących czegoś wyróżniającego się z tłumu…  Oczywiście początku historii Transportera można doszukiwać się jeszcze wcześniej, kiedy to powstał pierwszy odręczny szkic w 1947 roku, ale to już temat na kolejny artykuł…