Mercedes-Benz Klasy G produkowany jest w praktycznie niezmienionym kształcie od 30 lat. Niemiecki koncern postanowił właśnie po raz kolejny unowocześnić tę luksusową „terenówkę”, jednak jak zawsze zmiany są niewielkie – po co zmieniać coś, co jest prawie doskonałe? Zmiany dotyczą głównie kabiny pasażerskiej.

Klasa G z rocznika modelowego 2010 otrzymała nowe siedzenia oraz nową „ławeczkę” dla pasażerów siedzących z tyłu. Ponadto, w schowku przed pasażerem umieszczono dodatkowe gniazdo Aux-in, zastosowano nową stacyjkę kluczyka, a deskę rozdzielczą obszyto skórą. Mercedesa wyposażyć można również w interface multimedialny pozwalający na podłączenie do pokładowego systemu audio urządzeń typu iPod (ależ ta technika idzie do przodu -> kiedyś to było nie do pomyślenia, aby Gelenda miała takie bajery, miała to być zwykła toporna, ale dająca sobie radę w każdym terenie terenówka…)

Z zewnątrz Klasa G  wyróżnia się zmodyfikowaną osłoną koła zapasowego oraz nową paletą kolorystyczną lakieru.

Model G 350 CDI G 500 G 55 AMG
Moc maks. (kW [KM] przy obr./min.) 165 [224]/3800 285 [388]/6000 373 [507]/6100
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min.) 540/1600–2400 530/2800–4800 700/2750–4000
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,8 5,9 5,5
Prędkość maks. (km/h) 177 210 210
Zużycie paliwa (l/100 km) 11,0 14,7 15,9
Emisja CO2 (g/km) 291 351 378
Ceny EUR
Short Station Wagon 59,590- 75,250-
Long Station Wagon 64,450- 79,750- 107,650-
Cabriolet 65,250- 80,550-