Mercedes-Benz Klasy G produkowany jest w praktycznie niezmienionym kształcie od 30 lat. Niemiecki koncern postanowił właśnie po raz kolejny unowocześnić tę luksusową „terenówkę”, jednak jak zawsze zmiany są niewielkie – po co zmieniać coś, co jest prawie doskonałe? Zmiany dotyczą głównie kabiny pasażerskiej.
Klasa G z rocznika modelowego 2010 otrzymała nowe siedzenia oraz nową „ławeczkę” dla pasażerów siedzących z tyłu. Ponadto, w schowku przed pasażerem umieszczono dodatkowe gniazdo Aux-in, zastosowano nową stacyjkę kluczyka, a deskę rozdzielczą obszyto skórą. Mercedesa wyposażyć można również w interface multimedialny pozwalający na podłączenie do pokładowego systemu audio urządzeń typu iPod (ależ ta technika idzie do przodu -> kiedyś to było nie do pomyślenia, aby Gelenda miała takie bajery, miała to być zwykła toporna, ale dająca sobie radę w każdym terenie terenówka…)
Z zewnątrz Klasa G wyróżnia się zmodyfikowaną osłoną koła zapasowego oraz nową paletą kolorystyczną lakieru.
Model | G 350 CDI | G 500 | G 55 AMG |
Moc maks. (kW [KM] przy obr./min.) | 165 [224]/3800 | 285 [388]/6000 | 373 [507]/6100 |
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min.) | 540/1600–2400 | 530/2800–4800 | 700/2750–4000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,8 | 5,9 | 5,5 |
Prędkość maks. (km/h) | 177 | 210 | 210 |
Zużycie paliwa (l/100 km) | 11,0 | 14,7 | 15,9 |
Emisja CO2 (g/km) | 291 | 351 | 378 |
Ceny EUR | |||
Short Station Wagon | 59,590- | 75,250- | – |
Long Station Wagon | 64,450- | 79,750- | 107,650- |
Cabriolet | 65,250- | 80,550- | – |