Ówczesne normy. Lista obowiązujących norm to:

  • A1/B1, czyli energooszczędne oleje o dość przedłużonej trwałości do określonych silników o tak zwanym ciasnym spasowaniu (można do nich zaliczyć nowe samochody japońskie, jak i amerykańskie);
  • A3/B3, czyli oleje do silników o tak zwanym luźnym spasowaniu (na przykład samochody europejskie bądź starsze samochody japońskie czy amerykańskie)
  • A3/B4, czyli oleje do silników o tak zwanym luźnym spasowaniu wraz z danymi silnikami wysokoprężnymi pod bezpośrednim wtryskiem paliwa;
  • A5/B5, czyli energooszczędne oleje o dość przedłużonej trwałości do dość wysokowydajnych silników o tak zwanym ciasnym spasowaniu;
  • C1, czyli oleje do silników wymagających tak zwanego lowSAPS czy niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej;
  • C2, czyli oleje do silników wymagających danego midSAPS oraz niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej;
  • C3, czyli oleje do silników wymagających określonego midSAPS bądź wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej;
  • C4, czyli oleje do silników wymagających wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej.

Poza tym rozróżnia się również klasyfikację głęboko uzależnioną od konkretnych nom emisji. Zalicza się do nich: E4 i E6 oraz E7 i E9.

1 KOMENTARZ

Comments are closed.