Ówczesne normy. Lista obowiązujących norm to:
- A1/B1, czyli energooszczędne oleje o dość przedłużonej trwałości do określonych silników o tak zwanym ciasnym spasowaniu (można do nich zaliczyć nowe samochody japońskie, jak i amerykańskie);
- A3/B3, czyli oleje do silników o tak zwanym luźnym spasowaniu (na przykład samochody europejskie bądź starsze samochody japońskie czy amerykańskie)
- A3/B4, czyli oleje do silników o tak zwanym luźnym spasowaniu wraz z danymi silnikami wysokoprężnymi pod bezpośrednim wtryskiem paliwa;
- A5/B5, czyli energooszczędne oleje o dość przedłużonej trwałości do dość wysokowydajnych silników o tak zwanym ciasnym spasowaniu;
- C1, czyli oleje do silników wymagających tak zwanego lowSAPS czy niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej;
- C2, czyli oleje do silników wymagających danego midSAPS oraz niższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej;
- C3, czyli oleje do silników wymagających określonego midSAPS bądź wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej;
- C4, czyli oleje do silników wymagających wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej.
Poza tym rozróżnia się również klasyfikację głęboko uzależnioną od konkretnych nom emisji. Zalicza się do nich: E4 i E6 oraz E7 i E9.
Bardzo interesujący blog 🙂
Comments are closed.