Budowa silnika motocyklowego

Zanim twój motocykl ruszy z miejsca wewnątrz niego następuje różne reakcje, nie myśli o tym wsiadając na nasz pojazd. Trzeba jedna przyznać, że konstrukcja jest dość skomplikowana. Zobaczmy więc jaka jest budowa silnika motocyklowego i jak to się dzieje, że potrafi może on jeździć.

W większości motocykli wciąż spotykamy się z silnikami spalinowymi. Biorąc pod uwagę paliwo, z którego korzysta dzielimy je na benzynowe oraz te, które napędzane są olejem napędowym.

Silniki napędzane benzyną, możemy podzielić na dwusuwowe i czterosuwowe. Ich budowa jest różnorodna więc spróbujmy zacząć od silników dwusuwowych. Zapłon tutaj następuj przy każdym obrocie wału. Dzięki podciśnieniu lub nadciśnieniu wydalane są spaliny- jest to wymuszane przez tłok.
W silniku czterosuwowym jest nieco inaczej- zapłon powstaje co dwa pełne obroty wału korbowego. Natomiast zawory z wymuszonym sterowaniem są odpowiedzialne za zasilanie cylindra w mieszankę, a w następnej kolejności za odprowadzanie spalin.
Kolejnym silnikiem jest silnik wielocylindrowy – bokser- jego cylindry są w pozycji leżącej, umieszczone po obu stronach wału korbowego. Kiedy następuje obrót, oba tłoki harmonicznie poruszają się na zewnątrz bądź na wewnątrz silnika. Wykorbienia tłoków są na przeciwko siebie.
Następnie istnieją silniki w układzie „V”. Co to oznacza? Pary cylindrów w tym wypadku są ustanowione pod pewnym kątem, ale biorąc uwagę na wykorbienie osi wału korbowego są we wspólnej osi.

Oto niektóre budowy silników. Niesamowite jak te wszystkie części idealnie ze sobą współdziałają, wprawiając maszynę w ruch.