Przedsiębiorstwo Abarth zostało założone przez Carlo Abarth w roku 1949. Logiem firmy, której polem działalności jest motoryzacja, jest skorpion na tarczy herbowej, wybrano skorpiona, gdyż spod tego znaku zodiaku jest założyciel marki. Przedsiębiorstwo zajmowało się ulepszaniem i usprawnianiem samochodów produkowanych seryjnie takich marek jak FIAT, Alfa Romeo, Renault i Simca. Specjalizacją firmy było przystosowanie silników do osiągania wyższych mocy poprzez zmianę elementów układu ssącego i wydechowego czy wyposażenia nadającego pojazdom sportowych cech. W roku 1971 Abarth stał się częścią koncernu FIAT i to właśnie pod jego skrzydłami marka odnosiła największe sukcesy. Gdy w rajdy zaangażowano samochody Lancia Delta, działalność marki została zawieszona. Koncern Fiat reaktywował markę w roku 2007, pierwszym modelem wyprodukowanym po reaktywacji był Abarth Grande Punto, zaś drugim modelem ze skorpionem w logo był Abarth 500, bazujący na Fiacie 500 (model był produkowany w Tychach). Markę Abarth w roku 2012 wprowadzono do Stanów Zjednoczonych.