Mitsubishi Outlander zostało wprowadzone na rynek w 2003 roku, w odpowiedzi na sukcesy głównie japońskich konkurentów – chociażby Hondy CR-V czy Subaru Forester. Niewielki wówczas SUV dostępny był między innymi z silnikiem „pożyczonym” z Lancera EVO, a więc Mitsubishi licytowało ostro. I nie przeliczyło się. W 2012 roku na światowych rynkach pojawiła się trzecia generacja Mitsubishi Outlander, a od niedawna w sprzedaży dostępny jest nowy Outlander po faceliftingu. Co się zmieniło?
- Na początek poprawiono wygląd – Mitsubishi zainwestowało w nowy pas przedni, a to oznacza nowy grill oraz światła dzienne i mijania wykonane w technologii LED. Diody pojawiły się także w tylnych reflektorach, a na pokrywie bagażnika zagościły nowe chromowane elementy wykończenia. Zestaw estetycznych nowości na zewnątrz Mitsubishi Outlander uzupełnia nowy wzór 18-calowych felg aluminiowych w dwóch odcieniach.
- Wewnątrz nowego Mitsubishi Outlander III po faceliftingu znalazła się nowa wielofunkcyjna kierownica, wykończona skórą oraz ozdobiona wstawkami pomalowanymi na czarno lakierem fortepianowym. Kierowca i pasażerowie będą mogli też zasiąść na siedzeniach pokrytych materiałem o nowym wzorze.
- Mitsubishi postanowiło zadbać o lepsze wyciszenie wnętrza. W nowym Outlanderze znalazły się dodatkowe maty wygłuszające – w drzwiach, błotnikach, dachu, bagażniku i podłodze – a nawet dźwiękochłonna szyba przednia z filtrem akustycznym. Wyciszono też klimatyzację.
Silniki – Mitsubishi Outlander (2015)
- Na polskim rynku nowy Outlander dostępny jest z dwoma silnikami – 2,0-litrowym benzynowym oraz 2,2*-litrowym dieslem. Obie jednostki mają po 150 koni mechanicznych, jednak wysokoprężna legitymuje się znacznie wyższym maksymalnym momentem obrotowym – 380 Nm w porównaniu do 195.
- W połączeniu z silnikiem benzynowym występuje 5-stopniowa manualna skrzynia biegów bądź bezstopniowa skrzynia automatyczna CVT. Silnik wysokoprężny dostępny jest z 6-biegową skrzynią ręczną bądź z 6-stopniowym automatem.
- Poprawiono parametry silnika benzynowego – w porównaniu do wersji montowanej przed faceliftingiem silnik 2,0 ze skrzynią CVT jest o 0,5 litra benzyny na 100 km oszczędniejszy, a także szybszy. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 12,0 sekund (0,6 sekundy krócej niż poprzedni wariant) i rozpędza się do 190 km/h (o 5 km/h więcej).
- Mitsubishi zdecydowało się również popracować nad komfortem jazdy – za co odpowiada bardziej bezpośrednie wspomaganie kierownicy. Zmieniono charakterystykę przedniego oraz tylnego zawieszenia, poprawiając pracę zawieszenia na nierównościach, a także zwiększono sztywność nadwozia, ograniczając typowe stuki i hałasy docierające do wnętrza samochodu.
- Nad bezpieczeństwem pasażerów Outlandera czuwa Reinforced Impact Safety Evolution (RISE), czyli autorska technologia poprawiająca bezpieczeństwo czynne oraz bierne. W wyposażeniu SUV-a Mitsubishi znalazło się też 7 poduszek powietrznych.
Mitsubishi Outlander III FL – ceny
- Ceny Mitsubishi Outlander III FL zaczynają się od 95.990 złotych brutto – jednak tylko za podstawowo wyposażoną wersję Invite Plus z silnikiem benzynowym i napędem 2WD – wyłącznie na przednie koła.
- Napęd 4WD – na cztery koła – dostępny jest w Outlanderze z silnikiem benzynowym wyłącznie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów CVT, z kolei 2,2*-litrowy silnik wysokoprężny dostępny jest jedynie z napędem na 4 koła. Za najtańszego diesla zapłacić trzeba 138.990 tysięcy.