W ówczesnych czasach nosi nazewnictwo łańcucha na koło, łańcucha składającego się z poszczególnej sekcji odcinków, które obejmują obrzeże opony, czy połączonych szeregiem łańcuchów czy płytek, jak i również pokrywających bieżnik Pod określonym naciskiem pojazdu łańcuch ten jest w większości przypadków wgniatany w sferę miękkiej warstwy podłoża, a jednocześnie zwiększając tak zwaną przyczepność koła. Co za tym idzie łańcuch służący swoistemu zwiększeniu przyczepności kół pojazdu wraz z zetknięciem się z nawierzchnią drogi w pewien sposób zaśnieżonej bądź oblodzonej, gdzie zakładany jest przeważnie w zimie w dość ciężkich warunkach pogodowych. Ma to najczęściej miejsce na odcinkach bocznych dróg górskich czy warunkach stałego śniegu. Jest tu na przykład mowa o obszarach za tak zwanym kołem podbiegunowym. Należy jednak pamiętać, iż łańcuchów tych nie powinno stosować się na drogach asfaltowych Łańcuchów przeciwślizgowych nie należy stosować na odcinkach dróg asfaltowych (niezaśnieżonych czy nieoblodzonych).
Losowe przepisy:
Schowek motorynka
Schowek do motorynki
Motorynka to pojazd, który wydaje się być swoistym minimum. Jest możliwie najmniejszy, najlżejszy i najbardziej ekonomiczny. Ale z drugiej strony, to właśnie minimum, czyni motorynkę ta wyjątkową. Jako przykład podać można polskie motorynki marki Romet. Pony - bo o nich mowa, to motorynki, które pokochały tysiące Polaków....
Układ smarowania silnika
Jak działa układ smarowania silników?
Bez odpowiedniego oleju silnikowego nie ma możliwości zredukowania tarcia, które naturalnie występuje pomiędzy poszczególnymi elementami silnika (bez takiej redukcji silnik bardzo szybko uległby zatarciu,a co za tym idzie nie nadawałby się już do użytku). Silnik chroniony przed zatarciem jest nie tylko przez odpowiednio dobrany olej...