Głównym argumentem dotyczący stosowaniu olejów syntetycznych (jednak pod względem minusów) pozostaje cena, która jest wyższa niż w sytuacji olejów mineralnych bądź półsyntetycznych. Zdecydowana połowa użytkowników oraz specjalistów uważa, iż oleje typu 0W, które lepiej zapewniają smarowanie w okresie mrozów, jednak zdecydowanie gorzej znoszą duże temperatury. Należy również zaliczyć swoiste zaufanie. W licznych testach stwierdzono, iż występuje obecność związków mineralnych oleju syntetycznego na przykład marki Shell. Wiele testowanych olejów nie spełnia jednak określonych parametrów. Można do nich zaliczyć następującą sytuację: zamiast 10W-40 olej odpowiadał na przykład klasie 15W-40, a zbadany tani olej półsyntetyczny z podrzędnego marketu okazał się tak naprawdę mineralnym. Należy mieć na uwadze, iż najważniejsze przy wymianie oleju jest dopilnowanie wymiany, w związku z czym najlepszy produkt może stać się również gorszy od najtańszego. Co może skutkować zatarciem silnika oraz dość kosztowną naprawą.
Losowe przepisy:
Zapłon iskrownikowy
Przy zapłonie iskrownikowym
iskrownik,
przerywacz i kondensator,
świeca zapłonowa.
Iskrownik
Podstawowymi częściami Iskrownika są magnesy wirujące , rdzeń i uzwojenia. Wirujące magnesy 2 powodują, że linie pola magnetycznego przecinają uzwojenie pierwotne 3, złożone z niewielkiej ilości zwojów grubego drutu. W zwojach tych powstaje wskutek tego prąd elektryczny niskiego napięcia. Ponieważ uzwojenie...
Rama motorynka
Rama do motorynki
W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia motorynki przeżywały prawdziwy sukces. Każdy nastolatek o nich marzył. A i wielu je posiadało. Były niewielkie w swoich rozmiarach, bardzo proste w obsłudze i do tego, bardzo mało paliły. Posiadani motorynki był więc swoistym komfortem, a zarazem wyznacznikiem mody. Później...