Głównym argumentem dotyczący stosowaniu olejów syntetycznych (jednak pod względem minusów) pozostaje cena, która jest wyższa niż w sytuacji olejów mineralnych bądź półsyntetycznych. Zdecydowana połowa użytkowników oraz specjalistów uważa, iż oleje typu 0W, które lepiej zapewniają smarowanie w okresie mrozów, jednak zdecydowanie gorzej znoszą duże temperatury. Należy również zaliczyć swoiste zaufanie. W licznych testach stwierdzono, iż występuje obecność związków mineralnych oleju syntetycznego na przykład marki Shell. Wiele testowanych olejów nie spełnia jednak określonych parametrów. Można do nich zaliczyć następującą sytuację: zamiast 10W-40 olej odpowiadał na przykład klasie 15W-40, a zbadany tani olej półsyntetyczny z podrzędnego marketu okazał się tak naprawdę mineralnym. Należy mieć na uwadze, iż najważniejsze przy wymianie oleju jest dopilnowanie wymiany, w związku z czym najlepszy produkt może stać się również gorszy od najtańszego. Co może skutkować zatarciem silnika oraz dość kosztowną naprawą.
Losowe przepisy:
Motorynka pony m3
Motorynka pony m3
Motorynka pony m3 to pojazd, który pod koniec dwudziestego wieku budził ogromne zainteresowanie. Trzecia już wersja legendarnej motorynki przez wielu była wyczekiwana. A to dlatego, że motorynki marki Romet sprawdzały się doskonale. Paliły niewiele, bo przecież zaledwie dwa litry paliwa na sto kilometrów. Nie wymagały posiadania prawa...
Budowa motocykla schemat
Silnik jest najważniejszym zespołem motocykla, umożliwiającym samodzielne poruszanie się pojazdu po drogach.
Dzisiejsze motocykle mają wyłącznie silniki spalinowe tłokowe, do których jako paliwa używa się benzyny z różnymi domieszkami, jak np. benzol, alkohol lub czteroetylek ołowiu.
W cylindrze , zamkniętym szczelnie od góry głowicą , porusza się ruchem prostoliniowym w górę...