W tym sezonie odwiedziłam już wiele magicznych miejsc, choć pewnie cała magia leży po stronie ludzi, których tam spotykamy. Miałam przyjemność gościć między innymi w Strzelcach Opolskich na zorganizowanym przez ekipę Troopers of Highways Motosercu. To kolejny dzień, który dał mi energetycznego kopa. W trakcie wykonywanych przeze mnie pokazów dostałam zaproszenie na spędzenie chwili w chmurach. W pierwszej sekundzie jakoś nie dotarł do mnie fakt, że właśnie możliwość realizacji mojego marzenia sprzed lat o podniebnym locie spadła mi z nieba. Spod ziemi wyrósł, albo spadł z nieba Eryk Pakosz (ispakosz. com), trzymający w ręku aparat zaprosił mnie na oddalone zaledwie kilka kilometrów od Strzelec lotnisko w Kamieniu Śląskim. Co teraz? Czas na szybką akcję. Dopinam ostatni mój pokaz, pakuję się i ruszam. Na miejscu za sterami A-22L czeka Krystian Felix (foto-loty.pl). Pilot i nurek w jednej osobie. Człowiek, który wznosi w powietrze swoich pasażerów całym sercem, dzięki czemu siedząc koło pilota stres związany z pierwszym lotem natychmiast mija.
A-22 został zaprojektowany i zbudowany w zakładach Aeroprakt należących do Jurija Jakowlewa i Olega Litowczenko.
„W październiku 1996 roku ukończona została budowa i przeprowadzono próby w locie pierwszego prototypu samolotu A-22 „Szarik”. Dzięki wysokiemu poziomowi komfortu, zakresowi pola widzenia praktycznie równemu 360°, doskonałym lotnym charakterystykom, a także urokliwemu wyglądowi zewnętrznemu samolot A-22 od razu zwrócił na siebie uwagę świata awia- cji. Niemal natychmiast po pojawieniu się prototypu nadeszły pierwsze zamówienia i samolot został wprowadzony do produkcji seryjnej.
Aeroprakt-22, górnopłat z pojedynczymi zastrzałamiokazał się wkrótce nowym przebojem firmy. Celem projektu było stworzenie samolotu zapewniającego maksimum komfortu, z dwoma miejscami obok siebie, o zgrabnej sylwetce, ze skrętnym przednim kołem i doskonałych własnościach lotnych. A-22jest połączeniem kontynuacji projektu A-20 (skrzydła i ogon) wraz z w pełni metalową konstrukcją podwozia. Jego szeroka na 128 cm kabina, możliwość sterowania za pomocą zdwojonych wolantów i zastosowanie 4-o suwowych silników z rodziny Rotax 912 pozwoliło na jeszcze większą ekspansję firmy na światowych rynkach. Do chwili obecnej wyprodukowano znacznie ponad 300 samolotów A-22. Odbiorcami są klienci ze wszystkich kontynentów.” – czytam na aeroprakt.pl Moich wrażeń z lotu nigdy nie zapomnę (nagranie będziecie mogli zobaczyć już wkrótce na mojej stronie), a Wy nigdy nie zapominajcie marzyć. Jak powiedział Paulo Coelho „Wszechświat pomoże Wam spełnić marzenia, nawet te najbardziej błahe.”