Strona główna Kontakt
zamarte.pl
Motocyklowy poradnik
Motocykle Silnik Ogólne informacje Układy w motocyklu Instalacje w motocyklu Części motocykla Technika jazdy Różne

zamarte.pl      Ogólne informacje      Mycie motocykla

Mycie motocykla

mycie_motocykla
Napisane przez admin
Dnia 8 Stycznia 2017 17:45 

Mycie motocykla jest konieczne nie tylko dlatego, aby przy­wrócić mu estetyczny wygląd. Kurz i błoto pokrywające części lakierowane powodują niszczenie lakieru, dlatego też trzeba je możliwie szybko usuwać. Prócz tego, zanieczyszczenie kadłuba silnika, cylindra i głowicy utrudnia chłodzenie, przyśpieszając grzanie się silnika.

Motocykl myjemy szczotką o miękkim włosiu pod strumie­niem wody z węża. Należy unikać silnego ścierania błota lub ku­rzu, gdyż ostre ziarenka piasku rysują wtedy lakier.

Aby woda nie dostała się do gaźnika, hamulców, akumulatora, sygnału elek­trycznego, przerywacza i reflektora, części te należy omijać przy spryskiwaniu strumieniem wody; wskazane jest nawet owinięcie ich przed myciem szmatami.

Szczególną uwagę należy tu zwrócić na filtr powietrza w silnikach dwusuwowych. Jeżeli nie osłonimy go, to woda może przedostać się do gaźnika, a stąd do skrzynki korbowej, co spowoduje rdzewienie łożysk i wału korbowego.

Po zmyciu błota motocykl osuszamy zbierając resztki wody czy­stą skórką irchową lub miękką gąbką. Skórkę lub gąbkę co pewien czas płuczemy w czystej wodzie i wyżymamy. Nie należy myć motocykla na słońcu, aby nie spowodować powstawania plam na lakierze.

Po zupełnym wysuszeniu części lakierowane nacieramy specjalną pastą woskową i polerujemy, co nadaje im połysk i zwię­ksza trwałość lakieru.

Kadłub silnika, cylinder i głowicę myjemy za pomocą pędzla naftą lub w ostateczności droższą od niej benzyną. Twardsze zanieczyszczenia można usuwać szczotką drucianą.

Części gumowe, jak np. opony, pokrycia siodeł, osłony teleskopów itp., myjemy również wodą. Należy zwracać uwagę na to, aby woda nie przedostała się do wnętrza opon i między oponę a obręcz, gdyż powoduje to łatwe rdzewienie obręczy i butwienie przekładek kordowych wewnątrz opony.

Siodła pokryte skórą myje się w razie potrzeby letnią wodą z mydłem. Nie należy tego jednak robić zbyt często, gdyż od­tłuszczona w ten sposób skóra staje się łamliwa i łatwo pęka.

Po umyciu motocykla należy bezwarunkowo napełnić.

Kin m rem stałym wszystkie smary również. Matowe  wyciśnięcie wody z miejsc łożyskowania. Smarowanie takie konieczne również po jeździe na deszczu lub przejazdach przez głębszą wodę.

Najnowsze
Mycie motocykla Wyposażenie w narzędzia i części zapasowe Sposób jazdy a zużycie paliwa cz.2 Sposób jazdy a zużycie paliwa cz.1 Docieranie nowego motocykla Hamowanie motocyklem cz.2 Hamowanie motocyklem cz.1 Stosowanie międzygazu Użycie sprzęgła Człowiek z żelaza
Tagi
O mnie
Facebook
Reklama
Fatal error: Cannot use [] for reading in /home/newglob/domains/zamarte.pl/public_html/f726120b214e9beb7193571384592d8b/SeoPilotClient.php(395) : runtime-created function on line 18