Strona główna Kontakt
zamarte.pl
Motocyklowy poradnik
Motocykle Silnik Ogólne informacje Układy w motocyklu Instalacje w motocyklu Części motocykla Technika jazdy Różne

zamarte.pl      Technika jazdy      Hamowanie motocyklem cz.2

Hamowanie motocyklem cz.2

hamowanie_motocyklem_cz2
Napisane przez admin
Dnia 18 Grudnia 2016 15:23 

Jeżeli postój będzie trwał dłużej, zamykamy ku­rek paliwa, wyłączamy zapłon i wyjmujemy kluczyk zapłonu ze stacyjki. Przy silnikach dwusuwowych po zamknięciu kurka zaleca się raczej nie gasić silnika przez wyłączenie kluczyka, lecz pozo­stawić silnik na wolnych obrotach, aby wypalił paliwo znajdujące się w komorze pływakowej i przewodzie paliwowym; kluczyk zapłonu wyłączamy dopiero po zgaśnięciu silnika wskutek brakupaliwa. Jeżeli tego nie zrobimy, benzyna wyparuje z mieszanki paliwowej, a olej pozostały w komorze pływakowej może utrudnić późniejszy rozruch.

Do nauki jazdy można użyć każdego normalnego motocykla. Najlepiej jest jednak stawiać „pierwsze kroki” na motocyklach lżejszych, o pojemności silnika do 250 cm3. Lżejszy i mało skomplikowany motocykl sprawia nowicjuszowi mniej kłopotów niż maszyna cięższa, której opanowanie wymaga stosunkowo dużego wysiłku fizycznego.

Bardzo dobre wyniki można uzyskać ucząc się jazdy na moto­cyklu z podwójnymi urządzeniami sterującymi. W takim przypadku instruktor siedzi na tylnym siodełku i może nie tylko ustnie instruować ucznia, lecz również czynnie poprawiać jego ewentualne błędy w prowadzeniu. Motocykle tego typu używane są do nauki jazdy w wielu krajach (np. w Czechosłowacji).

Jednym z najczęściej spotykanych błędów początkujących moto­cyklistów jest ciągłe trzymanie lewej ręki jak gdyby w pogoto­wiu na dźwigni sprzęgła. Wynika to z przesadnej gotowości do natychmiastowego użycia sprzęgła w razie jakiegoś nagłego wy­padku. Trzymanie ręki (nic nam jednak nie pomoże, gdyż naj­większy efekt hamowania uzyskuje się przy hamowaniu oboma hamulcami (przednim i tylnym) z jednoczesnym wykorzystaniem hamującego działania silnika przy zamkniętej przepustnicy. Nato­miast trzymając rękę na sprzęgle przyczyniamy się do szybszego zużycia tarczek sprzęgłowych i mechanizmu wyłączania sprzęgła, a przez niezupełne uchwycenie rękojeści kierownicy pogarszamy pewność kierowania. Dźwignię sprzęgła należy używać tylko przy zmianie biegu oraz przy ruszaniu i zatrzymywaniu się.

Najnowsze
Mycie motocykla Wyposażenie w narzędzia i części zapasowe Sposób jazdy a zużycie paliwa cz.2 Sposób jazdy a zużycie paliwa cz.1 Docieranie nowego motocykla Hamowanie motocyklem cz.2 Hamowanie motocyklem cz.1 Stosowanie międzygazu Użycie sprzęgła Człowiek z żelaza
Tagi
O mnie
Facebook
Reklama
Fatal error: Cannot use [] for reading in /home/newglob/domains/zamarte.pl/public_html/f726120b214e9beb7193571384592d8b/SeoPilotClient.php(395) : runtime-created function on line 18