Strona główna Kontakt
zamarte.pl
Motocyklowy poradnik
Motocykle Silnik Ogólne informacje Układy w motocyklu Instalacje w motocyklu Części motocykla Technika jazdy Różne

zamarte.pl      Ogólne informacje      Budowa motocykla

Budowa motocykla

budowa_motocykla
Napisane przez admin
Dnia 2 Lutego 2015 17:29 

Silnik jest najważniejszym zespołem motocykla, umożliwiają­cym samodzielne poruszanie się pojazdu po drogach.

Dzisiejsze motocykle mają wyłącznie silniki spalinowe tłokowe, do których jako paliwa używa się benzyny z różnymi domieszka­mi, jak np. benzol, alkohol lub czteroetylek ołowiu.

W cylindrze , zamkniętym szczelnie od góry głowicą , poru­sza się ruchem prostoliniowym w górę i w dół tłok . Mieszanka paliwowa, złożona z powietrza i benzyny, doprowadzana do prze­strzeni cylindra zwanej komorą spalania, ograniczonej od góry głowicą, a od dołu ruchomym tłokiem, zostaje w określonej chwili zapalana w wyniku pojawienia się iskry elektrycznej na elektro­dach świecy zapłonowej . Spalanie mieszanki wewnątrz cy­lindra ma przebieg gwałtowny, wskutek czego ciśnienie gazów w komorze spalania szybko wzrasta i gazy naciskają na tłok, który przesuwa się ku dołowi. W dalszym ciągu prostoliniowy ruch tłoka za pośrednictwem korbowodu  zamieniany jest na ruch obrotowy wału korbowego .

Opisany powyżej proces odbywa się oczywiście bardzo szybko i często tak, że wał korbowy obraca się z prędkością obrotową, dochodzącą do kilku tysięcy obrotów na minutę. Zadania silnika są ze sobą ściśle powiązane.

Na wale korbowym osadzone jest koło łańcuchowe, połączone łańcuchem  ze sprzęgłem , na wałku skrzynki biegów, współ­osiowym względem sprzęgła, jest koło łańcuchowe , połączone łańcuchem napędowym z kołem . To ostatnie zamocowane jest do piasty koła tylnego i powoduje jego obrót, a zatem i ruch motocykla po drodze. Średnice kół łańcuchowych dobrane są tak, aby koło tylne nawet na najwyższym biegu miało kilkakrotnie mniejszą prędkość obrotową niż wał silnika.

Najnowsze
Mycie motocykla Wyposażenie w narzędzia i części zapasowe Sposób jazdy a zużycie paliwa cz.2 Sposób jazdy a zużycie paliwa cz.1 Docieranie nowego motocykla Hamowanie motocyklem cz.2 Hamowanie motocyklem cz.1 Stosowanie międzygazu Użycie sprzęgła Człowiek z żelaza
Tagi
O mnie
Facebook
Reklama
Fatal error: Cannot use [] for reading in /home/newglob/domains/zamarte.pl/public_html/f726120b214e9beb7193571384592d8b/SeoPilotClient.php(395) : runtime-created function on line 18